Thursday, June 28, 2007

أخيرا نجحنا


لقد طلبت مني شيماء صاحبة مدونه واحده من الناس والبساط السحري أن أشترك معها في في مدونتها البساط السحري, بحيث نكتب عن عادات وتقاليد الشعوب وايضا لهجاتهم وكل ما نراه غريب فيهم ,بطبيعة الحال وافقت علي طلبها ومن ثم وجهت لشيماء العديد من الاسئله التي تصب كلها في كيفيه المشاركه معها في هذه المدونه أصلي العبد لله اللي هو انا خبرته قليله جدا في التدوين,لكن بفضل الله ثم مساعدة شيماء لي وبعد محاولات جباره أستطعت ان أقتحم حصون هذه المدونه وأستلم مفاتيحها من شيماء, وأخيرا نجحت ودخلت المدونه .والسؤال هنا ماذا بعد فتح المدونه ؟الجواب انا سوف أكتب بوستات عن لهجات الكثير من الدول العربيه وما سوف أكتبه من بوستات منقول عن كتاب للاستاذ الصحفي الكبير محمود عوض ,اتمني البوستات تنال أعجابكم

ملحوظه سبق وطلبت من شيماء أني ممكن أكتب فيها بوستات متنوعه بحيث لا تقتصر علي العادات والتقاليد واللهجات أعتقد أنها كانت موافقه بشرط لا تحيد عن هدف المدونه ,صح يا شيماء ولا لا

ملحوظه 2 الصوره اللي في البوست مأخوذه من حدوته

8 comments:

همسات دافئه said...

حلو قوى حكايه اقتحام الحصون وتسليم المفتاح ده حسستنى انى سلمت عكا ولا حاجه
ههههههه
شرفتنى وأنا كمان بتمنى ان كلامنا ينال اعجابهم فعلن
تحياتى:))

rack-yourminds said...

هو انتي مشفتيش التعب اللي تعبناه ولا ايه ,علي العموم انا بعت رساله ليكي علي الاميل أقريها وردي علي

Hadota ... حدوتة said...

الف مبروك يا شباب على التعاون دا
ارجو انها تبقى بداية موفقة
ومتشكرة جدا ياعزيزى انك اشرت ان الصورة من عندى
بص بصراحة كنت طمعانة انك تحط اللينك بتاعى على الاسم
اعملولى جو كده ولااانا مستاهلش ولاايه؟
ان كان كده هاتوا الصورة بتاعتى
انا عيلة ورجعت فى كلامى



طبعا متصدقوش انا بهزر
انا مبسطة جدا بالتحالف دا
وكان نفسى اول تعليق يبقى ليا
بس معلش ملحوقة
انا اول حد اعلق من الزوار
تحيااااتى

Anonymous said...

يا بنت بجد موتيني من الضحك ,ايه خفة الدم دي ,امال ايه حكاية الحزن اللي صدعتينا بيه
بجد انا بعتذر اني موضعتش اللينك بس كان سهو بجد ,علي العموم ملحوقه يا ستي هنضع اللينك عاوز ين نشوفك هنا ديما وعند واحده من الناس ايضا عاوزين تشجيعك لنا اوكي
انا سبقت شيماء ورديت عليكي هههه

شمعة أمـــــل said...

ربنا يوفقكم وانا مبسوطة بالتعاون ده
ومبسوطة اكتر بالفكرة لانها هتعرفنا ان شاء الله بحاجات جديده عن العالم اللى عيشين فيه
بالتوفيق
مع تحياتى

همسات دافئه said...

حدوته
أهلاً بيكى نورتينا ومرسى على الصوره ياستى واحنا مبسوطين أكتر بوجودك معانا ان شاء الله نكون أصحاب دايما:))

********************
angle bero
وان شاء الله كمان المواضيع تعجبكم مرسى قوى وياريت نلاقيكى كتير:)

The Manager said...

مبروك على التعاون الجميل

دة ومبروك عليك مفتاح المدونة

انت حقيقى منورها يا واحد

وهتابع كل إللى تكتبه او تكتبه شيماء بإذن الله

وإن شاء الله استفاد منكم وتستفادوا منى برضه


بالحسنات إللى هتاخدوها وكدة يعنى :)

rack-yourminds said...

tha manager:
اشكرك بجد علي تشريفك عندنا ,يا ريت تزورنا دايما